دستور پخت کیک عسل لذیذ و ساده

عسل یکی از مفیدترین مواد غذایی طبیعی است که در دستورات گوناگون تهیه‌ی دسرها و غذاهای مختلف به‌عنوان یکی از شیرین‌کننده‌های بدون ضرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار استفاده‌هایی که به‌عنوان طعم‌دهنده‌ی غذایی از عسل می‌شود، این ماده‌ی خوراکی طبیعی، خواص درمانی متعددی نیز دارد. همان‌طور که می‌دانید این ماده‌ی غذایی طی یک فرآیند طبیعی توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود و کیفیت گل‌هایی که زنبورها از شهد آن‌ها استفاده می‌کنند تاثیر به‌سزایی در رنگ، مزه و غلظت آن دارد.

عسل پروتئین‌ها، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و مواد مفید دیگری هم دارد. این ماده سرشار از مولکول‌های قندهای طبیعی مانند گلوکز و فروکتوز است. همچنین، عسل در مقایسه با شکر تاثیر اندکی در افزایش قند خون دارد. البته شیرینی طعم عسل نسبت به شکر بیشتر است که همین امر باعث می‌شود تا با استفاده‌ی مقدار کمتری از آن احساس نیاز افراد به شیرینی پاسخ داده شود. هر چند باید مراقب کالری بیشتر این خوراکی خوشمزه نیز باشید. از طرفی، کیک‌ها طرفداران بسیاری در بین علاقه‌مندان به دسر دارند. کیک‌ها عموما به‌عنوان یک میان‌وعده و یا یک طعم‌دهنده در کنار نوشیدنی‌های گرم مختلف سرو می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید کیک‌ها در انواع و مزه‌های مختلفی تهیه می‌شوند، طعم‌دهنده‌هایی همچون شکلات، میوه‌های مختلف و خوراکی‌هایی از این دست که هر یک علاقه‌مندان مختص به خود را دارند. کیک عسل یکی از انواع کیک‌ها است که شاید بتوان گفت دست کم گرفته شده است؛ زیرا بدون شک یکی از بهترین کیک‌هایی است که می‌توان خیلی ساده و در آشپزخانه‌ی هر خانه‌ای آن را تهیه نمود. یکی از نکات حائز اهمیت در دستور پخت این کیک خوشمزه استفاده از یک عسل مرغوب و طبیعی است. در این مطلب دستور پخت کیک عسل را که بسیار لذیذ و ساده است، با شما به اشتراک می‌گذاریم تا شما هم اگر علاقه‌مند به این دسر خارق‌العاده هستید و یا قصد دارید یک دسر و یا میان‌وعده‌ی بدون ضرر برای خودتان مهیا نمایید، بتوانید به‌راحتی در منزل و با مواد اولیه‌ی ساده‌ای که در اختیار دارید، این کیک خوشمزه و سالم را برای خود و خانواده یا دوستانتان بپزید.

دستور پخت کیک عسل

دستور پخت کیک عسلی که در اینجا ارائه می‌شود، برای سرو هشت نفر کافی است و در مجموع چهل و پنج دقیقه نیز برای تهیه‌ی آن زمان نیاز خواهید داشت.

مواد مورد نیاز: 

1) ۲ پیمانه آرد

2) ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک

3) ۱/۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین

4) ۱/۲ قالب کره

5) ۱ پیمانه عسل

6) ۳ عدد تخم مرغ 

7) ۱/۴ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی بادام

8) ۱/۲ پیمانه خامه‌ی ترش

9) مقداری پودر قند برای سرو

دستور پخت کیک عسل

فر را پیش از پخت با دمای ۳۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید. قالب کیک خودتان را با روغن چرب نمایید. در یک کاسه‌ی بزرگ آرد، نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. با استفاده از هم‌زن دستی کره و عسل را در ظرفی مجزا آنقدر مخلوط کنید تا یک‌دست و خامه‌ای شوند.

تخم مرغ‌ها را یکی پس از دیگری اضافه کنید و پس از افزودن هر کدام به‌خوبی مخلوط را هم بزنید. عصاره‌ی بادام و خامه‌ی ترش را به‌ترتیب اضافه نمایید و هم زدن مواد را ادامه دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. خمیر کیک به دست آمده را درون قالبی که آماده نموده‌اید بریزید و حدود ۳۵ دقیقه درون فر قرار دهید. بگذارید کمی خنک شود، سپس پودر قند را روی کیک عسل خود بریزید و کیک را سرو کنید. حداکثر چهار روز می‌توانید این کیک را در یک ظرف دربسته و درون یخچال نگه‌داری نمایید.

نظرات

پاسخی بگذارید